1. Активност:
Испричај ми своју причу – изабрати једно превозно средство и кренути на пут. Не постоји прави или погрешан начин причања приче. Допустити да се машта разбукта. Причу можете записати или нацртати
2. Активност:
Игра препознавања саобраћајних средстава по звуку (ауто, воз, бродска сирена…)
3. Активност:
Обрада и драматизација текста Врабац и Авион
„Врабац и авион“
На једно поље спустио се авион. Долетео је врабац и стао на крило авиона. Две птице су овако разговарале:
Врабац: Ко си ти?
Авион: Ја сам твој велики брат. Врабац: Откуда си?
Авион: Долетео сам из облака. Врабац: Имаш ли очи?
Авион: Немам.
Врабац: Како онда видиш? Авион: Води ме пилот.
Врабац: Шта је то пилот? Авион: То је човек који ме вози. Врабац: Имаш ли срце?
Авион: Моје срце је мотор, док срце ради ја летим. Чим се мотор поквари, ја падам и умирем као птица.
Врабац: Зашто летиш тако далеко? Авион: Носим путнике и писма.
Врабац: Умеш ли да певаш? Авион: Умем.
Врабац: Молим те, запевај мало.
Авион поче јако да хучи. Врабац се уплаши и побеже.
Прочитајте деци и покушајте да одглумите.
4. Активност:
Слушање песама„Стоп стани“ https://www.youtube.com/watch?v=X_eix1yWUhw
и „Вежи се“ https://www.youtube.com/watch?v=hhh5dJLVPW4
5. Активност:
Игра „Семафор“
Опис игре:
Ово је веома динамична и забавна игра коју деца веома воле. Одлична је активност за развој координације, слушалачких способности, праћење дирекција. Наравно, игра деци помаже да на активан, драмски начин усвоје правила понашања у саобраћају.
Покажите деци кругове обојене у боје на семафору: црвени, жути и зелени. Поразговарајте шта свака боја значи за учеснике у саобраћају, када се упали на семафору.
Нека деца изаберу које ће превозно средство бити и на који начин ће се кретати: бицикл, ауто, кочије, камион, моторцикл…Нека деца почну да се крећу по соби. Родитељ (или неко други) може у тишини подизати одређени круг или може узвикивати име боје.
Деца раде следеће:
Зелено: Крећу се у простору попут изабраног превозног средства
Жуто: Крећу се успорено
Црвено: Стану мирно или легну на земљу
Подижите обојене кругове без реда. Нека у игри учествује више људи или деце, маме, тате, секе, бате, баке или деке…
6. Активност:
Формирање скупова од 6 елемента. Рад у традним листовима – број 6
Рад у радним листовима на тему саобраћаја.